کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3

ساخت وبلاگ

در این فیلم لحظه نجات مسافران در فرودگاه خارک را مشاهده می کنید.

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 238 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 22:00

مرغ دریایی از شدت گرسنگی در حین پرواز سقوط می کند و به سبب آن تصاویر جالب و طنزی را پدید می آورد.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ این مرغ دریایی از شدت گرسنگی در یک کارخانه مواد افزودنی به دنبال غذا بوده در سطل رنگی غوطه ور می شود و به رنگ نارنجی تغییر پیدا می کند. کارکنان کارخانه او را نزد دامپزشک می برند تا آن مواد را از روی مرغ دریایی شسته و از بین ببرند.

گفتنی است؛ پس از شستن مرغ دریایی کارکنان ظرفی از غذا را برایش آماده می کنند تا سیر شود.

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 185 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 22:00

دیدار و دلجویی فرماندار اشنویه و تعدادی از مسئولان از خانواده های نیازمند و معلولان بمناسبت ماه مبارک رمضان کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 195 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 22:00

در غروب طولانی ترین روز امسال پدیده ای در آسمان روی می دهد که تا سال 2094 تکرار نمی شود.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان دوشنبه، 20 ژوئن 2016 (31 خرداد و 14رمضان ) طولانی‌ترین روز در نیمکره شمالی است و خورشید به صورت فلکی سرطان و ماه به صورت فلکی دلو وارد شده وفصل بهار در نیمکره شمالی به پایان می رسد که این تغییر فصل درعلم انقلاب تابستانی گفته می شود. 
 
فوری فوری ////پدیده ای در آسمان غروب که اگر نبینید تا 2094 باید منتظر بمانید

 
به این پدیده نادر ماه توت‌فرنگي گفته می شود اما رنگ ماه صورتي يا قرمز نشده یا به شکل توت فرنگی دیده نمی شود بلکه  تنها نور آن كمي به گرمي متمايل است. نام توت‌فرنگي از آنجا روي اين پديده گذاشته شده‌ كه قبيله آلگونكين در آمريكاي شمالي اعتقاد داشتند ماه كامل در ژوئن نشان‌دهنده زمان برداشت محصول توت‌فرنگي است.


فوری فوری ////پدیده ای در آسمان غروب که اگر نبینید تا 2094 باید منتظر بمانید
اما نکته شگفت آورآن است که در زمان غروب روز(۳۱خرداد)، ماه قمری (۱۵ رمضان) کامل بوده وخورشید و ماه کامل را در آسمان می توان همزمان مشاهده کرد این اتفاق  70 سال یا حتی بیشتر طول می کشد تا تکرار شود نخستین بار در سال 1967 رخ داده و بار دیگر در سال 2094اتفاق می افتد.
فوری فوری ////پدیده ای در آسمان غروب که اگر نبینید تا 2094 باید منتظر بمانید
 
از زمان های گذشته سرخپوستان برای بزرگداشت این روز آتش روشن می کردند و دور آن می رقصیدند و اروپاییان نیز با درست کردن قایق های کاغذی و رها کردنشان در رودخانه، آرزوی خوشبختی و شادی می کرد. 

منبع:theweatheetwork

انتهای پیام/

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 213 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:57

پس از ایرنا شایک، رونالدو باز هم با یک مدل وارد رابطه شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از جدایی کریستیانو رونالدو از ایرنا شایک، همگان منتظر دیدن نامزد بعدی ستاره رئال مادرید بودند.
 
الیسا دی‌پانیسیس ۲۹ ساله که از او به عنوان نامزد جدید CR۷ یاد می‌شود، یک مدل ایتالیایی‌ست که در سفر کریس به ایبزا در قایق تفرحی نیز حضور داشت و در این مدت رابطه بسیار صمیمانه و احساسی را با رونالدو گذرانده است.
 
دی‌پانیسیس پیش از این در مسابقه Surviver در کشور ایتالیا نیز شرکت کرده بود و چهره‌ای معروف در سرزمین چکمه است.
نامزد جدید کریس رونالدو کیست؟ +تصاویر

نامزد جدید کریس رونالدو کیست؟ +تصاویر

منبع: ۱۱نیوز

انتهای پیام/

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 208 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:57

وزیر ورزش و جوانان با تشکر از زحمات افشارزاده در مدت مسئولیت خود در حوزه وزارتی گفت: از تجربه و کار منظم ایشان ، بهره بردیم و امیدوارم در ادامه مسئولیت‌های خود موفق باشد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، محمود گودرزی از حمید گرشاسبی به عنوان مدیری فعال و کوشا یاد کرد و گفت: هر چند حضور ایشان در تهران با توجه به نیاز مدیریتی آن اداره کل احساس می‌شد، ولی خواستیم که مجدد به حوزه وزارتی باز گردد و منشا خدمات دیگری باشد.

در این نشست بهرام افشارزاده با تشکر از توجه و حمایت‌های وزیر ورزش و جوانان گفت : در مدت مسئولیتم سعی من بر این بود کاری بر زمین نماند خوشحالم که با دکتر گودرزی همکار بودم و برای آقای گرشاسبی آرزوی موفقیت می‌کنم.

حمید گرشاسبی مدیر کل جدید حوزه وزارتی هم با تشکر از اعتماد وزیر ورزش و جوانان گفت: حتما از تجارب افشارزاده استفاده می‌کنم و تلاش می‌کنم با ارتباط موثر و خوبی که بین معاونت‌ها ایجاد خواهد شد وزیر محترم را در تصمیم گیری بهتر یاری کنم.

انتهای پیام/

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 184 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 20:57

در خبرنامه‌ای که دفتر مطبوعاتی وزارت داخله، امروز دوشنبه ۳۱ جوزا، در وبسایت خود منتشر کرده، آمده است که طالبان قصد داشتند حملات تروریستی‌شان را در ولسوالی گیلان ولایت‌ غزنی انجام دهند.

از چندین حمله تروریستی در ولایت غزنی جلوگیری شد
به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، در خبرنامه‌ای که دفتر مطبوعاتی وزارت داخله، امروز دوشنبه ۳۱ جوزا، در وبسایت خود منتشر کرده، آمده است که طالبان قصد داشتند حملات تروریستی‌شان را در ولسوالی گیلان ولایت‌ غزنی انجام دهند.

در خبرنامه آمده است که نیروهای کشفی پولیس، ۶ بشکه مملو از مواد انفجاری را که توسط طالبان در مسیر جاده عمومی ولسوالی گیلان ولایت غزنی، جا سازی شده بود، کشف و خنثی کرده‌اند.

در همین حال، وزارت داخله از کشته شدن ۱۲ عضو گروه طالبان طی عملیات مشترک نیروهای پولیس ملی و اردوی ملی در ولایت‌‌های غزنی و هلمند، خبر داده است.

در خبرنامه وزارت داخله آمده است که در نتیجه یک کمین که از سوی سربازان پولیس ملی و اردوی ملی، شام روز گذشته، در قریه متی کلی ولسوالی گیلان ولایت غزنی علیه طالبان صورت گرفت، ۴ عضو طالبان کشته شده و ۵ تن دیگر شان زخمی شده‌اند.

گفته شده است که در این رویداد، سه عراده موتورسایکل و مقداری از جنگ‌های افزارهای دیگر طالبان نیز به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

هم‌چنان در یک کمین دیگر نیروهای امنیتی، ۸ عضو گروه طالبان در قریه سیدآباد ولسوالی نادعلی ولایت هلمند کشته شده است.

در این رویداد، ۱ میل پیکا، ۱ میل کلاشینکوف و مقداری مهمات دیگر نیز به‌دست نیروهای امنیتی افتاده است.

ولایت‌های هلمند و غزنی در جنوب کشور، از ولایت‌های ناامن کشور به شمار می‌رود که طالبان در این ولایات، نفوذ گسترده‌ای دارند.

انتهای پیام/

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 179 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:38

مبارزه با خرده فروشان محصولات دخانی فاقد پروانه در گلستان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: طرح برخورد با فروشندگان بدون مجوز و پروانه محصولات دخانی از اول تیر در گلستان آغاز می شود.

درویشعلی حسن زاده افزود: محصولات دخانی فقط با پروانه خرده فروشی از سوی اتحادیه های سوپر مارکت مجاز است.

وی ادامه داد: متقاضیان با مراجعه به سامانه iranianasnaf.ir برای صدور پروانه اقدام کنند.

انتهای پیام/م

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 184 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:38

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، سازمان ملل متحد در بیانیه ای که به مناسبت روز جهانی مهاجرت به نشر رسانده، آمار پناهجویان و بیجاشدگان در جهان را ۶۵ میلیون نفر اعلام کرده است.

آژانس عالی پناهنده‌گان سازمان ملل متحد با بیان این مطلب که تعداد بیجاشدگان در جهان بر اثر درگیرها به مرزی کم‌سابقه رسیده گفته است که بیش از نیمی از این تعداد از سه کشور سوریه، افغانستان و سومالیا هستند.

بر اساس اعلام این سازمان در انتهای سال گذشته میلادی ۶۵ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بر اثر درگیری‌ها آواره، پناهنده و یا در کشورهای خود بیجا شده‌اند که این آمار از سال گذشته تاکنون ۵ میلیون نفر افزایش یافته است.

این در حالی است که وزیر مهاجرین وعودت کنندگان افغانستان امروز در یک نشست خبری از کاهش مهاجرت افغان ها در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد.

گفته می شود که در حال حاضر ۷ میلیون شهروند افغان در بیرون از کشور به سر می برند که از این میان ۳ میلیون در پاکستان و۲ میلیون و ۴۰ هزار در ایران حضور دارند.

در همین حال محمد اشرف غنی رییس جمهور؛ نیز در پیامی به مناسبت روز جهانی مهاجرت گفته است که حکومت افغانستان تلاش می کند تا زمینه بازگشت مهاجران به کشور را فراهم سازد.

داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی نیز در پیامی به مناسبت این روز گفته است که افغانستان یکی از کشورهای است که بیشترین رقم درشت مهاجران را در جهان دارد و نیازمند همکاری های بیشتر بین المللی می باشد.

داکتر عبدالله بیان داشته که مشكل مهاجران کشور یکی از اولویت های کاری حکومت وحدت ملی است که از آغاز شکل گیری این حکومت تا کنون در باره حل مشکلات آنها تلاش های فراگیر و جدی صورت گرفته است.

وی از تمام کشورها، نهادها، سازمان های بین المللی به خصوص کشورهای که در آن بیشترین مهاجران افغانستان حضور دارند، خواسته که برای حل مشکلات مهاجران افغانستان همکاری همه جانبه نمایند چرا که به گفته او ون رسیدگی به این موضوع نیازمند همکاری های بیشتر جهانی می باشد.

او تاکید کرده است که حکومت افغانستان تصمیم دارد تا مشکلات مهاجران و بیجا شده گان را در نشست جهانی وارسا و بروکسل نیز مطرح کند تا در این مورد برای تامین حقوق و رسیدگی به مشکلات مهاجران افغانستان یک تصمیم کٌلی گرفته شود.

رییس اجرایی؛ به تمام شهروندان کشور مقیم در کشورهای خارجی وعده داده که حکومت برای تامین حقوق، حل مشکلات آنان و زمینه سازی برای بازگشت با عزت شان به وطن از هیچگونه تلاش ممکن دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 180 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 18:38

تعدادی از اقتصاددانانِ برنده جایزه نوبل در خصوص پیامدهای بلند مدت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت روزنامه گاردین، با نزدیک شدن به همه پرسی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا یا ماندن آن در این اتحادیه (برکسیت)، 10 نفر از اقتصاددانان جهان در خصوص پیامدهای بلند مدت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار دادند. 

این اقتصاددانان که بین سالهای 1970 تا سال گذشته میلادی برنده جایزه نوبل شده اند، در نامه ای به روزنامه گاردین نوشتند: "خروج انگلیس از اتحادیه اروپا می تواند بلاتکلیفی های زیادی در خصوص آینده تجاری این کشور هم با بقیه کشورهای عضو این اتحادیه و هم با بازارهای مهم جهان از جمله آمریکا، کانادا و چین به دنبال داشته باشد.  این پیامدها تا سالیان سال باقی خواهد ماند. بنابراین بحث های اقتصادی به وضوع از ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا حمایت می کند."

پروفسور "کریستوفر پیساریدز" یک اقتصاددان در مدرسه اقتصاد لندن در گفتگو با روزنامه گاردین اعلام کرد: این بلاتکلیفی می تواند حجم سرمایه گذاری ها را کاهش دهد و به بازار اشتغال ضربه بزند. 

وی همچنین هشدار داد: "برگزاری این همه پرسی با آغاز فصل تابستان و تعطیلات، باعث سقوط ارزش پوند خواهد شد." برخی از اقتصاددانان همچنین درخصوص کاهش نرخ بهره به دنبال خروج  انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار دادند.

پیساریدز در ادامه افزود: "پیش بینی در خصوص پیامدهای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بسیار دشوار است و شاید اقتصاددانان اشتباه کرده باشند؛ اما در حال حاضر آنها با ماندن انگلیس در این اتحادیه موافقند. بیشترین اثر منفی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در 5 سال آینده با کاهش سرمایه گذاری ها احساس خواهد شد." 

طرح خروج انگلیس از اتحادیه اروپا قرار است 23 ژوئن سال جاری میلادی (سوم تیر) در این کشور به همه پرسی گذاشته شود.

انتهای پیام/

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 206 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:18

فیزیکدانان دانشگاه آمریکا الگوریتمی طراحی کرده‌اند که قادر است مطالب ارسالی داعش در رسانه‌های اجتماعی را اسکن و حملات تروریستی بعدی این گروه را پیش بینی کند.

حملات داعش از طریق فضای مجازی پیش بینی می شوند به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ یکی از متخصصین دانشگاه میامی الگوریتمی درست کرده است که می تواند پست های مرتبط با داعش را روی شبکه های اجتماعی اسکن کند و در نهایت ممکن است بتوان برای پیش بینی حملات تروریستی بعدی این گروه از آن استفاده کرد.

دکتر جانسون و تیم تحقیقاتی اش در روش جدید خود به بررسی مطالب ارسالی یک سال اخیر بر روی شبکه اجتماعی وی‌کی(Vkontakte) روسیه و جستجو برای بیانیه‌های گروهک داعش در زبان‌های مختلف پرداختند.

داده‌های دریافتی به محققان اجازه داد تا یک مدل آماری را با هدف شناسایی الگوهای رفتاری طرفداران آنلاین گروهک داعش بسازند.

به جای غربال کردن سیل رسانه‌های اجتماعی به دنبال اطلاعات کوچک در مورد یک حمله احتمالی، این مدل در واقع به دنبال این است که چگونه این گروه کوچک تروریستی در آستانه مبارزات در جهان واقعی، در دنیای آنلاین ظهور می‌کند.

این مدل جدید وقایعی را که در آن‌ها یک یا دو نفر اقدام به حملات تروریستی کرده‌اند، پیش‌بینی نمی‌کند، بلکه می‌توان از آن برای متوقف کردن جریان‌های جمعی پیش از تبدیل شدن آن‌ها به یک حمله بزرگ استفاده کرد.

این تحقیق به بررسی حدود 100 هزار نفر از اعضای گروههای کوچک در شبکه اجتماعی وی‌کی پرداخت که در آن‌ها طرفداران گروهک داعش هر چیزی را از اعلانات افراط گرایانه گرفته تا نکات قابل استفاده برای زنده ماندن در حملات پهپادها به اشتراک می‌گذاشتند. افراد افراط گرا هرگز برای مدت طولانی بطور انفرادی عمل نمی‌کنند و سعی می‌کنند طی چند هفته به گروههای آنلاین بپیوندند.

هرچند این گروه های کوچک به دلیل مسدود شدن توسط شبکه‌های اجتماعی بطور مداوم تغییر می‌کنند، اما آن‌ها تمایل دارند به گروه های بزرگتر بپیوندند تا وسعت نفوذ خود را گسترش دهند.

انتهای پیام/

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 198 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:18

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌رضوی گفت: نخستین نمایشگاه بازارچه رمضان در مناطق حاشیه شهر مشهد با هدف حاشیه‌زدایی و رفع مشکلات این مناطق در بوستان رجاء شهرک شهید رجائی برگزار شد.

برگزاری نخستین نمایشگاه بازارچه رمضان در حاشیه شهر مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محسن مسعودیان‌راد افزود: شانزدهمین نمایشگاه بازارچه رمضان همزمان با شب میلاد فرخنده امام حسن مجتبی(ع) در 18 نقطه خراسان رضوی آغاز به کار کرد.

وی افزود: این نمایشگاه که از سال 1380 همه ساله در ایام هفته اطعام و اکرام ایتام و مستمندان برگزار می شود، امسال نیزدر مشهد، نیشابور، سبزوار چناران، قوچان، تربت حیدریه، تربت جام، کاشمر و گناباد برپا شده و که در برخی از شهرستان‌ها مانند مشهد دو نمایشگاه دایر شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌رضوی با اشاره به تفاوت شانزدهمین نمایشگاه بازارچه رمضان با 15 دوره قبلی اظهار داشت: این نمایشگاه و با هدف حاشیه‌زدایی و رفع مشکلات این مناطق در بوستان رجاء شهرک شهید رجائی برپا شده است.

مسعودیان راد تصریح کرد: این نمایشگاه در قالب 20 غرفه دایر شده که این غرفه‌ها شامل پوشاک، مواد غذایی، لوازم خانگی، لوازم التحریر، گُل، کفش، عطاری، زیور آلات، تریکو و طرح‌های مشارکت‌ مردمی بوده است و در غرفه‌های این نمایشگاه زنان، مردان و کودکان تحت پوشش حاضر هستند که بیشتر شامل زنان سرپرست خانوار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: از ابتدای ماه مبارک رمضان هم شانزدهمین نمایشگاه بازارچه رمضان در بوستان کوهسنگی مشهد در قالب 37 غرفه دایر شد.

وی تأکید کرد: هدف از راه‌اندازی نخستین نمایشگاه بازارچه رمضان در مناطق حاشیه شهر مشهد معرفی اقشار محروم و کم‌درآمد جامعه که در این نقطه از شهر ساکن هستند بودند و امیدواریم که از سوی مسئولان اجرایی کشور، استان و شهر دیده شوند و اعتباراتی درجهت خدمت‌رسانی هرچه شایسته‌تر به این افراد صورت پذیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی با بیان اینکه مشهد نخستین شهری است که اقدام به برپایی نمایشگاه بازارچه رمضان در مناطق حاشیه شهر کرده است، عنوان کرد: مشهد با توجه به اینکه بالاترین آمار حاشیه‌نشینی کشور را به خود اختصاص داده است اولین شهری در کشور است که نخستین نمایشگاه بازارچه رمضان در مناطق حاشیه شهر را برپا کرده است .

مسعودیان‌راد با اشاره به موضوع اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی، گفت: کمیته امداد توجه ویژه‌ای در حوزه اشتغال و رفع معضل بیکاری دارد و در این راستا وام‌های اشتغال‌زایی از 5 تا 15 میلیون تومان را با بازپرداخت یک تا 5 ساله به کارآفرینانی که به دنبال فرصتی برای اشتغال جوانان هستند اعطا می‌کند.

انتهای پیام//

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 192 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 16:18

هوای آسمان استان کردستان طی امروز دوشنبه (31 خرداد) کمی تا قسمتی ابری همرا با وزش باد و غباررقیق در بعد از ظهر افزایش ابر پیش بینی می شود.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازسنندج، مدیرکل هواشناسی استان کردستان گفت: طبق تحلیل و بررسی آخرین نقشه های هواشناسی، طی امروز دوشنبه تا روزسه شنبه تاثیر امواج ضعیف و ناپایدار برسطح استان دربعداز ظهر تا شب سبب تشکیل وافزایش ابر وبرای نواحی شمالی با احتمال رگبارهای پراکنده باران خواهدشد.

حیدری افزود:از لحاظ دمایی نیز از امروز لغایت روز چهارشنبه هوای استان گرمتر خواهد شد.

در حال حاضر دمای هوای استان 33 درجه سانتی گراد است.

انتهای پیام/م

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 173 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:16

فرمانده نیروی انتظامی شیراز از دستگیری یك سارق حرفه ای لوازم درون خودرو خبر داد.

یكدست حرفه ای عاقبت به دام پلیس افتاد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سرهنگ یوسف ملك زاده گفت: ماموران كلانتری شیراز در عملیاتی موفق به دستگیری سارقی حرفه ای ملقب به "مسلم یكدست" شدند.

وی ادامه داد: در پی دستگیری این متهم پرده از راز چهار فقره سرقت نیز برداشته شد و اموال مسروقه هم در مخفیگاه این سارق نامدار كشف شد.
فرمانده نیروی انتظامی شیراز اظهار کرد: تحقیقات برای كشف مابقی سرقت های صورت گرفته توسط این متهم ادامه دارد.
انتهای پیام/ن

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 188 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:16

پانزدهمین اعتکاف دانشجویی از 27 لغایت 29 ماه مبارک رمضان به مدت سه روز در حرم مطهر رضوی برگزار می شود.

ثبت نام پانزدهمین اعتکاف دانشجویی در جوار حرم مطهر رضویبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسئول اعتکاف دانشجویی با اعلام این خبرگفت: ثبت نام اعتکاف دانشجویی از شنبه 29 خرداد ماه آغاز شد ودانشجویان علاقمندان می توانند از طریق سایت (www.vadieh.ir ) جهت ثبت نام اقدام کنند.

نوید حبیبی افزود: امسال با توجه به عملیات عمرانی شبستان های مسجد گوهرشاد، امکان برگزاری مراسم اعتکاف با ظرفیت محدود برای برادران مهیا شده است.

وی اظهار داشت : خواهران دانشجو نیز در جوار حرم مطهر رضوی و در یکی از مساجد وابسته به آستان قدس رضوی معتکف می شوند.

مسئول اعتکاف دانشجویی با بیان اینکه پیش بینی می شود امسال نیز مانند سال های گذشته در این مراسم با استقبال بالایی از دانشجویان رو به رو باشیم، گفت : پذیرش معتکفان با قرعه کشی صورت می گیرد.

حبیبی افزود : با توجه به اهمیت جایگاه اساتید و نخبگان دانشگاهی سهمیه ی ویژه ای برای آنان در نظر گرفته می شود.

این اعتکاف از سوی هیئت ودیعه الحسین (ع) هیات دانشجویان و دانش آموختگان مشهد با همکاری روسا و دفاتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی ،علوم پزشکی و دانشگاه آزاد اسلامی مشهد و همچنین مساعدت آستان قدس رضوی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام//

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 174 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 15:16

جسد انسان پس از مرگ چه خواهد شد؟ این سوالی است که سالیانی پیش علم پزشکی به آن پاسخ داد. علمی که امروز برای پیشرفتش نیازمند اجساد انسانی است .

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، کمتر کسی پیدا می‌شود که به مرگ و بدن بی جان خود فکر نکرده باشد. بدنی که پس از مرگ در زیر خروارها خاک می آرامد و در کمترین زمان چیزی از استخوان‌هایش باقی نمی‌ماند. گرچه تدفین مردگان در ایران از قدیم الایام باب بوده و باور شرعی و عرفی به اجساد، چیزی جز دفن را تجربه نکرده اما ایرانیان امروزی جور دیگری به اجساد خود می نگرند.

هرچند نگاه عمده افراد یا میان ذهنیت افراد جامعه به چیزی جز دفن جسد فکر نمی کند اما در میان میلیون‌ها ایرانی، کسانی هستند که دلشان می‌خواهد جور دیگری نه به رسم همیشگی برای ابد آرام بگیرند. کسانی که حتی برای رسیدن به این مقصود حاضرند کشور دیگری را به عنوان آخرین مقصد سفرشان انتخاب کنند تا جسدشان در آنجا سوزانده شود و خاکسترش را به آب یا باد بسپارند، یا حتی به روش های خاص امروزی با استفاده از تکنولوژی به خاکی برای یک درخت تبدیل شوند در این میان بسیار از افراد هستند که می خواهند بدن خود را برای درمان درد بشری اهدا کنند یا به پیشرفت علم پزشکی کمکی کنند.
 
«شادی عصاره‌پور» دختری 29 ساله که ادبیات انگلیسی خوانده و چند سال پیش فقط از سر کنجکاوی راهی سالن تشریح یکی از دانشگاه‌ها شده، اکنون یکی از کسانی است که بدن خود را برای تشریح اهدا کرده است.

 او اولین کسی نیست که بدن خود را برای استفاده آکادمی به دانشگاه اهدا می کند اما می تواند اولین گام برای گسترش این فرهنگ باشد.

او می‌گوید: «22 ساله بودم و می‌خواستم بدانم مرده‌ها چه شکلی هستند. به سالن تشریح دانشگاه علوم پزشکی ایران رفتم اما جسد به خاطر مواد زیادی که به آن زده بودند تا برای مدت طولانی باقی بماند، اصلا مثل جسد نبود. دو سه سال بعد رفتم غسال‌خانه "بهشت زهرا” و دیدم چه داستان مسخره‌ای است؛ انگار آدم را در ویترین می‌گذارند و بقیه او را می‌بینند و گریه می‌کنند.» او از دوستانش که در رشته پزشکی تحصیل می‌کنند، شنیده بوده که دانشجویان پزشکی جسد زن در اختیار ندارند: «آناتومی زن و مرد با هم فرق دارد و نداشتن جسد زن در دانشگاه به نظرم احمقانه آمد.

از دوستم که پزشکی می‌خواند، پرسیدم می‌دانی چرا جسد زن برای تشریح ندارید؟ گفت چون هیچ پزشک زنی جسدش را وقف دانشگاه نکرده است.»

شادی همان وقت متوجه می‌شود وقف جسد معمولا از طرف کسانی که در این محیط هستند، انجام می شود و مردم عادی اطلاع چندانی از آن ندارند. از منابع مختلفی تحقیق می‌کند و متوجه می‌شود دانشجویان پزشکی برای تشریح، کمبود جسد دارند.
 
دانشگاه‌های علوم پزشکی در ایران سال‌هاست که با مشکل کمبود جسد دست و پنجه نرم می کنند. میانه سال های دهه 80 بود که با جدی شدن مشکل کمبود جسد در دانشگاه‌ها، وزارت بهداشت وارد عمل و از سازمان پزشکی قانونی تقاضای ارائه اجساد مجهول‌الهویه به دانشگاه‌ها را کرد که این تقاضا از سوی دستگاه قضایی به خاطر مسائل شرعی بی‌پاسخ ماند تا اینکه باقری لنکرانی وزیر بهداشت دولت نهم طی نامه‌ای به آیت‌الله هاشمی شاهرودی رییس وقت قوه قضاییه و با استناد به فتوای مقام معظم رهبری و آیت الله مکارم شیرازی، مجددا درخواست تحویل اجساد مجهول‌الهویه به دانشگاه‌های علوم پزشکی را مطرح و تاکید کرد که دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور موظف خواهند بود ضوابط شرعی را در کلیه مراحل مراعات کنند.

گرچه امروز بخشی از این مشکلات به مدد اجساد مجهول الهویه مرتفع شده اما به گفته دکتر «علیرضا ابراهیم زاده»، مدیر گروه علوم تشریحی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، مشکلات همچنان به قوت خود باقی است.

 به گفته او در حال حاضر بیش از ۱۰ پرونده وجود دارد که افراد وصیت کرده اند پس از فوت، اجسادشان به سالن تشریح دانشگاه علوم پزشکی اهدا شود.

 با این حال، او تایید کرده است: «سالن های تشریح دانشگاه های علوم پزشکی کشور همواره از نبود جسد خانم برای رشته های مامایی و تخصص های مرتبط با زنان در رنج هستیم.»
 
تهیه جسد برای تشریح در دانشگاه ها بدون دردسر نیست

براساس گفته «احمد شجاعی»، رییس پزشکی قانونی کشور، هر دانشگاه علوم پزشکی سالانه دو تا سه جسد نیاز دارد و بر اساس استاندارد جهانی، هر چهار یا شش دانشجو باید روی یک جسد مطالعه کنند و آن طور که شواهد نشان می‌دهد فاصله ایران تا این شاخص بسیار زیاد است.

 براساس گفته او دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دانشگاه‌هایی بوده است که در ابتدای تاسیس خود با مشکل کمبود جسد برای تشریح روبرو بوده اما آن طور که معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی می گوید دانشگاه امروز با مشکل کمبود جسد مواجه نیست ولی تهیه جسد برای تشریح در دانشگاه ها بدون دردسر هم نیست.

علی ابطحی، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جسدها را از سازمان پزشکی قانونی دریافت می کند و امروز دانشگاه آزاد در مقایسه با سال‌های ابتدایی تاسیس با کمبود جسد برای تشریح روبرو نیست.

 اجسادی که به دانشگاه وارد می‌شود براساس آیین نامه و ضوابط و قانون کشور است. این ضوابط از سوی سازمان پزشکی قانونی اجرایی می شوند و سپس در اختیار دانشگاه ها قرار می گیرند.

او با تاکید برا اینکه تهیه جسد برای تشریح در دانشگاه ها از طریق پزشکی قانونی است، گفت: تهیه جسد برای تشریح در دانشگاه ها بدون دردسر نیست اما با وجود این با کمبود جسد برای تشریح در دانشگاه روبرو نبوده ایم هرچند که دانشگاه آزاد اسلامی به خاطر وسعت و پراکندگی آن در سطح کشور مشکلات بیشتری را در بر دارد.

ابطحی در رابطه با ضوابط و قوانین پزشکی قانونی برای ارسال اجساد به دانشگاه ها بیان کرد: ضوابط و قوانین متعددی در این رابطه وجود دارد که از جمله آن می ‌توان به جنسیت جسد، داشتن و نداشتن همراه یا رضایت خانواده، توان تشریح شدن جسد اشاره کرد.

او با اشاره به اینکه دانشگاه ها در رابطه ضوابط و دستور العمل‌های پزشکی قانونی دخالتی ندارد، گفت: برای دادن جسد دستور العمل‌هایی وجود دارد که پزشکی قانونی خود براساس آنها اجساد را به دانشگاه تحویل می‌دهد. ما نیازمان را می نویسیم و آنها براساس نیاز دانشگاه اجساد را در اختیار ما قرار می دهند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد در پاسخ به اینکه چه مدت طول می کشد تا جسدی پس از درخواست به پزشکی قانونی در اختیار دانشگاه گذاشته شود؟ گفت: پس از مکاتبه دانشگاه با پزشکی قانونی، این سازمان در اولین فرصت جسدی که شامل ضوابط و قوانین باشد در اختیار دانشگاه می گذارد.
 
قانون درباره اهدای جسد چه می گوید؟

اکبر فتح اللهی نوشهر، وکیل پایه یک دادگستری در رابطه با اصطلاح وقف جسد و انطباق آن با قوانین حقوقی کشور گفت: وقف تعریف کاملا مشخصی در قانون مدنی و حقوق موضوعه کشور دارد. براساس ماده 55 قانون مدنی کشور تعریفی که از وقف وجود دارد در حوزه اموال، حبس عین و تسبیل منافع است. بنابراین بهتر است به جای واژه وقف از اهدای جسد استفاده کنیم.

او با بیان اینکه کشور با سه مشکل اساسی در رابطه با اهدای جسد روبرو است، گفت: قانون گذار در وهله اول برای قانون گذاری باید از انعکاس قانون در جامعه مطلع باشد. متاسفانه ذهنیت مساعد و مثبتی در رابطه با اهدای جسد در جامعه وجود ندارد. فارغ از مسائل دینی و قانونی که به آنها خواهیم پرداخت میان ذهنیت افراد جامعه در رابطه با اهدای جسد و اهدای عضو آن طور که باید مساعد نیست.

این وکیل پایه یک دادگستری در ادامه گفت: اکثر افراد نسبت به اهدای جسد چنین واکنشی نشان خواهند داد که چرا من باید بدنم را در اختیار مجموعه ای قرار دهم که افراد آن مجموعه پس از در اختیار گرفتن و بررسی علمی و بدست آوردن مهارت در جهت منافع خود (اطلاعات علمی شخصی یا صنفی) اقدام کنند و به تعبیر عامیانه تر چرا بدن من باید سبب ثروتمند تر شدن عده ای از متخصصان جامعه شود؟ (تفسیری که بواقع اینطور نیست)

او معتقد است: نگرش جامعه ایران زمانی نسبت به اهدای جسد تغییر خواهد کرد که جامعه پزشکی و یا ساختار پزشکی کشور در خدمت مردم باشد.(لااقل بر حسب واقعیات موجود)
فتح اللهی در ادامه گفت: جامعه برای تغییر نگرش خود باید نمود بخشش خود را ببیند. جامعه باید به جایی برسد که مردم زمانی که عضوی را اهدا می کند یا جسدی را در اختیار جامعه پزشکی قرار می دهد نمود آن را به صورت عملی و نه نظری در جامعه مشاهده کنند و احساس کنند که خدمات پزشکی در کشور منبعث از این موضوع بهتر از وضعیت کنونی اش است.

او با بیان اینکه اهدای جسد با خلع قانونی روبرو است، گفت: به جای اینکه یک اصطلاح را در یک مجموعه حقوقی دیگر وارد کنیم باید ابتدا تحقیقات کارشناسی مفصلی بر روی آن صورت گیرد و سپس به صورت لایحه یا طرحی در مجلس مطرح شود، قانون گذاری صورت گیرد و آیین نامه اجرایی وجود داشته باشد تا بستر قانونی لازم برای آن فراهم شود.
 
 اهدای جسد با خلاء قانونی روبرو است

این وکیل دادگستری با بیان اینکه در قانون هیچ گونه تعریف مشخصی از اهدای جسد وجود ندارد، گفت: پس با توجه به اینکه در رابطه با اهدای جسد قانون گذاری صورت نگرفته است، اقدام به آن در صورتی که از حوزه های تعریف شده خارج شود، می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

او بحث دینی و منع قانونی را یکی دیگر از مشکلات و چالش‌های اهدای جسد عنوان کرد و گفت: طبق ماده 634 قانون مجازات اسلامی نبش قبر مسلمان وحتی غیر مسلمان قائل به مجازات است و در رابطه با دیات در فصل هشتم در قانون مجازات جدید موادی وجود دارد که دیه جنایت بر مرده مشخص شده است.

فتح اللهی در ادامه گفت: بسیاری از علما حتی با وجود اینکه این موضوع استفتاء شده است معتقد به شروطی برای اهدای جسد هستند. آنها معتقدند که ابتدا باید دسترسی به جسد غیر مسلمان وجود نداشته باشد و در وهله دوم در موارد بسیار ضروری این اقدام صورت گیرد.

این وکیل پایه یک دادگستری پیشنهاد داد: به جای تعریف این موضوع در قالب یک موضوع کاملا مالی همچون وقف بهتر است که کار کارشناسی در این رابطه صورت گیرد و یک قانون گذاری کاملا مشخصی در این رابطه وجود داشته باشد. ضمن اینکه هر قانون گذاری که صورت می گیرد نباید مخالفتی با موارد دینی و منع قانونی داشته باشد.
 
منبع: روزنامه ابتکار

انتهای پیام/

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 196 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 9:51

بیش از چهار دهه از زمان اجرای طرح شبکه فاضلاب استان تهران می‌گذرد و هنوز این طرح مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

علیرضا دائمی معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: کمبود منابع در کنار توسعه ناموزون شهری در مقیاس گسترده، انجام هرگونه عملیات زیر بنایی را در کلان شهر تهران دشوار ساخته است.

وی افزود: تهران شهری نبوده که در ابتدا طرح ریزی و برنامه توسعه داشته باشد، چرا که فاضلاب این شهر متناسب با برنامه توسعه انجام می‌شود به طوری که هم اکنون شاهد توسعه روز افزون استان تهران از شمال ، جنوب ،شرق و غرب هستیم.

دائمی تاکید کرد: توسعه فاضلاب در شهرهای اروپایی به سبب کوچک بودن وسعت چندان دشوار نیست چرا که همزمان با توسعه شهری توسعه سیستم فاضلاب نیز انجام می شود، اما مشکل ما این است که ابتدا شهر را ساخته و پس از گذشت سال ها به دنبال توسعه شبکه فاضلاب آن هستیم، که این امر کار را پیچیده می کند.

وی تصریح کرد: توسعه تاسیسات فاضلابی در شهر قدیمی که لوله ها باید از کوچه ،خیابان و اتوبان ناموزون عبور کند فرآیند بسیار دشوار و زمان بر است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو در خصوص میزان پیشرفت این طرح اظهار داشت: در حال حاضر بیش از 60 درصد این طرح انجام شده و علت تاخیر زیاد آن ، استفاده از دانش فنی قدیمی است، اگر این طرح با تکنولوژی و دانش فنی امروز برنامه ریزی می شد، شاید علاوه بر تسریع پروژه ،این روند کاملا متفاوت بود،چرا که توصیه تکنولوژی امروزی براین است که جمع آوری و استفاده مجدد از فاضلاب به صورت منطقه ای صورت گیرد.

دائمی در پاسخ به اینکه آیا با این میزان تاخیر و صرف هزینه و وام های متعدد، پیشرفت 60 درصدی کافی است، گفت:تامین منابع این پروژه از طریق مشارکت های مردم و یا  از تسهیلات خارجی و دولتی تامین می‌شود، اما این طرح  زمانی با معضلات فراوانی مواجه می شود که فعالیت به زیر زمین انتقال پیدا می کند به طوری که موانع مختلفی نظیر سیم برق،تلفن، چاه فاضلاب منازل و...  پیش روی کارگران قرار می گیرد، که این معضل دو چندان می کند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو تاکید کرد: تلاش ما در وزارت نیرو بر خاتمه دادن هرچه سریع تر این طرح های ناتمام است تا این بار سنگین از دوش وزارتخانه برداشته شود.

گفتنی است یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که بیش از چهار دهه از زمان اجرای آن می‌گذرد و هنوز مورد بهره‌برداری قرار نگرفته، شبکه فاضلاب تهران است و اجرا نشدن این شبکه باعث آلودگی آب‌های سطحی و زیرزمینی می‌شود اما بهره برداری از آن کمک بزرگی به چرخش آب مصرفی ساکنان این کلان‌شهر برای صنایع کشاورزی و صنعتی می‌کند.

انتهای پیام/

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 170 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 9:51

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روسیه سامانه دفاعی موشکی "اس-500 " را برای حفاظت از حریم هوایی خود در نظر گرفته است. هدف از ساخت این مجموعه پدافند هوایی، نابود کردن موشک های بالستیک میان برد و انهدام موشک های بالستیک قاره پیما در اواسط و یا اواخر مسیر پروازی تا برخورد به هدف می باشد.

روسیه با 17 میلیون و 75 هزار و 400 کیلومتر مربع مساحت، پهناورترین کشور جهان (کمتر از دو برابر مساحت کانادا یا چین یا ایالات متحده آمریکا و بیش از نیمی از مساحت قاره آفریقا) می باشد که هم مرز ۱۴ کشور آسیایی و اروپایی است و در کناره های اقیانوس آرام شمالی و منجمد شمالی، دریای خزر، سیاه و بالتیک قرار دارد.

این کشور طرح استقرار پیشرفته ترین سامانه پدافند موشکی"اس ۵۰۰ " خود را روی یکی از ناوهای در حال ساخت با موتور اتمی اجرا می کند. هدف نیروی دریایی روسیه برای ورود" اس 500 " به اقیانوس ها با شرکت ناوشکن های پیشرفته طرح 23560 «لیدر» تحقق خواهد یافت که ساخت آنها در برنامه دولتی تسلیحات در دوره سال های 2018 تا 2025 در نظر گرفته شده است.

این ناوشکن قرار است به موشک های کالیبر، سامانه موشکی پدافند هوایی" اس 500 "، سلاح توپخانه ای اونیورسال 130 میلی متری А-192 و اژدرافکن های «پاکت ـ ان کا» مسلح باشد که موتور اتمی خواهد داشت. روسیه "اس 500 "را به سامانه ضد راداری مجهز می کند که احتمال شناسایی ایستگاه های استقرار آن را در عملیات تجسسی هوایی دشمن کاهش خواهد داد.

سامانه اس500 برای نابودی موشک های بالستیک قاره پیما

باتوجه به مناقشاتی که بین آمریکا و روسیه وجود دارد این سامانه می تواند روسیه را در مقابل تهدیدات و سامانه های موشکی که آمریکا در کشورهای مختلف دایر کرده است بیمه کند. این سامانه، در مقایسه با سامانه "اس 400" و حتی رقیب قدرتمند آمریکایی آن "پاتریوت"، بسیار قدرتمندتر است.

ناتو و آمریکا از سال 2013 در حال اجرای راهبرد توان نظامی خود به شرق اروپا (رومانی، لهستان و چک) و کنار مرزهای روسیه در جمهوری های بالتیکی شوروی سابق یعنی لتونی و استونی و همچنین لیتوانی، گرجستان و مولداوی سه جمهوری دیگر هستند. سامانه های دفاع موشکی" اس 500 " روسیه در نزدیکی مرزهای غربی این کشور مستقر شده و روس ها سیستم های جدید پیشرفته ای در دست تولید دارند  تا در نقاط حساس شهرهای روسیه  همچون "مسکو" و "کالینینگراد" و "آرخانگلسک" مستقر کنند.

ویژگی های سامانه پدافندی اس-500روسیه

"اس 500 "با مدیریت هوشمند، 600 کیلومتر برد سطح زمین و 40 کیلومتر ارتفاع، توان نابودی موشک های میان برد، قاره پیما، مافوق صوت، بالدار کروز، پهپادهای رادار گریز، ماهواره های مخابراتی و تاسیسات نظامی و تهاجمی هوافضا را دارد و همزمان 10 فروند انواع موشک های بالستیکی مافوق صوت را با سرعت هفت کیلومتر بر ثانیه ردیابی و منهدم می کند. تولید اولیه‌ این سامانه  حدفاصل سالهای 2013 و 2014 انجام شده و به عنوان یک سیستم موشکی متحرک بردی معادل 500 تا 600 کیلومتر دارد.

سامانه اس500 برای نابودی موشک های بالستیک قاره پیما

از دیگر امکانات مهم "اس 500" توان انهدام موشک های مافوق صوت یا هایپرسونک و موشک های بالدار کروز، هواپیماهای بدون سرنشین رادار گریز "پهپادها" و همچنین ماهواره های مخابراتی در فضا و همچنین پلاتفورم های نظامی و تهاجمی هوافضا اشاره نمود. اما اس 500" مدل تکامل یافته "اس 400" نبوده و محصولی کاملا جدید و منحصربفرد است.

سامانه‌های ضدموشکی" اس500 " پرومته توانایی آن را دارند که به طور همزمان 10 هدف پروازی با سرعت 7کیلومتر در ثانیه (از جمله موشک‌های بالیستیک مجهز به کلاهک‌های هسته‌ای) را منهدم سازند. علاوه بر این، سامانه دفاع موشکی بسیار پیشرفته "اس500 "قادر است اهداف موجود در فضا را نیز منهدم کند.

ویژگی های سامانه پاتریوت

سیستم دفاع موشکی "پاتریوت آمریکا" یک سیستم دفاعی هوایی بوده که جهت مقابله با انواع حملات هوایی در همه شرایط آب وهوایی تعبیه شده و ماموریت اصلی آن دفاع در مقابل موشک های دور برد(بالستیک)است وکشورهای چون: اسپانیا،کره جنوبی،آلمان،کویت،عربستان،یونان،تایوان ورژیم صهیونیستی از این سامانه بهره می برند. از ویژگی‌های سامانه دفاعی پاتریوت هدایت تعقیب از طریق موشک، وجود رادار مرکب چندکاره،نرم‌افزار پیشرفته و همچنین کارکرد خودکار این سامانه  است

سامانه اس500 برای نابودی موشک های بالستیک قاره پیما
پاتریوت یک موشک هدایت‌شونده و  پیچیده است. سامانه پاتریوت به  رادار وابسته است. این سامانه از راداری زمینی برای جستجو، شناسایی و رهگیری هدف استفاده می‌کند. زمانی که رادار پاتریوت روی هدف قفل می‌کند، موشک روی هدف در 50 مایلی قفل می‌شود. سامانه پاتریوت قادر بوده بدون مداخله به صورت کاملا اتوماتیک کار کند و موشک‌های پاتریوت از یک سکوی زمینی پرتاب می‌شوند.

ترس پنتاگون از سامانه موشکی "اس- 500"

 
سامانه دفاعی "اس-500 "موجبات نگرانی آمریکایی ها را فراهم کرده است. روسیه در گذشته با ساخت سامانه های دفاعی مختلف توانایی بالای خود را در زمینه های ساخت سامانه های پیشرفته مختلف به اثبات رسانده است. روسیه با بالا بودن مساحت کشوری نیاز به گسترش و افزایش توانمندی های دفاعی خود در بین کشورها را دارد تا از تهدیداتی که برعلیه آنها می شود در امان بماند.

سامانه اس500 برای نابودی موشک های بالستیک قاره پیما

حضور سامانه‌های موشکی پیشرفته در غرب روسیه در برد کوتاه و بلند در گذشته توسط فرماندهان نظامی کرملین گزارش شده آنها سامانه‌هایی همچون "اس – 400"،  "اس – 300" را در نقاطی از روسیه همچون آرخانگلسک و "ولگوگراد" ، "کالینینگراد"، "مسکو" و ... آزمایش یا مستقر کرده‌اند. اخیرا فدراسیون روسیه مبادرت به تولید سامانه دفاع موشکی "اس – 500 " کرده که این اتفاق مقامات "کاخ سفید"  را نگران کرده است.

"نشنال اینترست" گزارش داد: این سیستم می تواند به طور همزمان تا ده موشک بالستیکی مافوق صوت را کشف کرده و همچنین موشک های عملیاتی ـ تاکتیکی را نابود سازد. علاوه بر این؛  "اس 500 "به  طور بالقوه قادر است موشک ها را در فضای کیهانی نزدیک رهگیری کند و این   به همراه  "اس 300 " و  "اس 400 "  بخشی از سیستم متحده دفاع موشکی روسیه شود.

سامانه موشکی که ساخت آن از سال 2010 جریان داشت، دارای سیستم راداری قدرتمندی است که می تواند تا شعاع 600 کیلومتری به طور همزمان به چند هدف پرنده موشک پرتاب کند. "ویکتور موراخوفسکی،" عضو شورای کمیسیون صنایع دفاعی روسیه نیز اعلام کرد: سامانه" اس-500 "نسل جدید سامانه‌های پدافند موشکی است که می تواند برای نابودی هواپیماها و موشک‌های قاره پیما و بالستیکی و پهنه فضایی نزدیک به زمین به کار گرفته شود.

وی افزود: این سامانه موشکی بهترین دستاوردها در سامانه‌های موشکی کنونی روسیه را در خود جمع کرده و علاوه بر آن امکانات جدیدی در عرصه پدافند هوایی، موشکی و فضایی دارد. آمریکا که در حال استقرار اجزای سامانه پدافند موشکی خود در اروپای شرقی است؛ از توانمندی روسیه در عرصه پدافند موشکی و به ویژه ساخت مجموعه‌های  "اس-500 "  ابراز نگرانی کرده است.

 
"نشنال اینترستگ ادامه داد: ارتش فدراسیون روسیه فعلا در حال توسعه سامانه موشکی زمین به هوا "اس 500" بوده و این کار از سال 2013 به صورت جدی آغاز شده است.  سایت  "میسایل تریت (Missile Threat) "  تأکید کرد: این سامانه موشکی ظرفیت انهدام انواع "جنگنده‌ها"  و "هواپیماهای مافوق صوت"،  "موشک‌های کروز و بالستیک"  را دارد.

با طراحی سامانه موشکی "اس – 500 " امنیت ملی فدراسیون روسیه در غرب این کشور که منشا خطرات گسترده‌ای از سوی آمریکا است؛ تامین می‌شود.

پنتاگون به این دلیل از  تجهیز روس ها به سامانه موشکی "اس-500" می ترسد که با استقرار این سامانه  در غرب روسیه دیگر هیچ موشکی نمی تواند پایتخت این کشور را تهدید کند و علاوه بر این موشک های قاره پیمای روس‌ها همچون "بولاوا" ، "توپول- ام" و ... خطری جدی برای امنیت ملی آمریکا ایجاد خواهد کرد.

با توجه به مناقشاتی که از ابتدای جنگ سرد بین کاخ سفید و کرملین بوده است روسیه تاکنون به دنبال ارتقای سامانه های دفاعی موشکی خود برای مقابله با تهدیدات می باشد. آمریکا با استقرار سامانه های موشکی خود در مناطق مختلف قصد بر هم زدن معادلات بین المللی در کشورهای مختلف را دارد و روسیه قصد دارد با تقویت سیستم های دفاعی موشکی به مقابله با تهدیدات ناتو و پنتاگون بپردازد.

گزارش از مهدی شهرودی

انتهای پیام/

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 181 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 9:51

پایگاه اینترنتی "نشنال جئوگرافیک" تصاویر برگزیده هفته در زمینه فضا را منتشر کرده است.

توقف کاوشگر "کیوریاسیتی" برای گرفتن عکس سلفی

از سلفی گرفتن کاوشگر کیوریاسیتی تا شاهکار عکاسی تلسکوپ هابل

شاهکار تلسکوپ هابل در عکاسی از کهکشان راه شیری همراه با ستارگان رنگی آن

از سلفی گرفتن کاوشگر کیوریاسیتی تا شاهکار عکاسی تلسکوپ هابل

مشاهده جرمی ناشناخته بر روی حلقه اتمسفر زحل

از سلفی گرفتن کاوشگر کیوریاسیتی تا شاهکار عکاسی تلسکوپ هابل

تصویر گرفته شده بوسیله مریخ‌نورد "آپورچونیتی" از دره‌های مواج سیاره سرخ

از سلفی گرفتن کاوشگر کیوریاسیتی تا شاهکار عکاسی تلسکوپ هابل

عکس فضایی از دریاچه میدان نفت و گاز "تنگیز" در قزاقستان

از سلفی گرفتن کاوشگر کیوریاسیتی تا شاهکار عکاسی تلسکوپ هابل

عکسی متفاوت از مریخ با قابلیت نمایش اختلافات دمایی

از سلفی گرفتن کاوشگر کیوریاسیتی تا شاهکار عکاسی تلسکوپ هابل

تولد ستاره‌های جدید در کهکشانی با فاصله 158 هزار سال نوری از زمین

از سلفی گرفتن کاوشگر کیوریاسیتی تا شاهکار عکاسی تلسکوپ هابل

سیاره‌ای نورانی که طول شبانه روز ان 11 ساعت است

از سلفی گرفتن کاوشگر کیوریاسیتی تا شاهکار عکاسی تلسکوپ هابل

عکسی فضایی از فلات تبت و نمایان شدن بخش‌هایی از رشته کوه هیمالایا در بخش جنوبی تصویر

از سلفی گرفتن کاوشگر کیوریاسیتی تا شاهکار عکاسی تلسکوپ هابل

انتهای پیام/

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 288 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 8:51

مقامات بلندپایۀ دولتی در اسکاتلند از سوی مردم تحت فشار شدیدی قرار گرفته‌اند تا دربارۀ وجود واحد نظارت پلیس سرّی که توسط ادوارد اسنودن افشا شد توضیحاتی ارائه دهند.

واکنش شدید اسکاتلندی‌ها به افشاگری اسنودن
به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اینترسپت؛ مرکز ضبط داده‌ها (Recording Center)  یکی از چندین سازمان داخلی بریتانیا است که تحت عنوان برنامه‌ای فوق‌سرّی موسوم به شیر سفید (MILKWHITE) در بریتانیا فعالیت می‌کند.

طبق این برنامه، آژانس‌های اِعمال قانون می‌توانند بدون نیاز به مجوز به بخش عظیمی از اطلاعات اینترنتی اشخاص دسترسی داشته باشند. تا پیش از افشاگری اسنودن عدۀ کمی از وجود "مرکز ضبط داده‌ها" اطلاع داشتند.

در روزهای اخیر رسانه‌های گروهی اسکاتلند به‌کرات به این موضوع پرداخته و فشار روزافزونی را به دولت وارد کرده‌اند. مایکل متیسون، نمایندۀ حقوقی کابینه در پارلمان برای پاسخگویی در این باره در پارلمان حاضر شده و تأکید کرده است که "دفاع از آزادی مدنی شهروندان وظیفۀ ما است". او هرگونه اظهار نظری در این مورد را رد کرد و گفت "شنود و جمع‌آوری اطلاعات اشخاص در اینترنت فقط در موارد خاص و با مجوز انجام می‌گیرد".

با این حال اطلاعات افشاشده دربارۀ برنامۀ MILKWHITE حاکی از آن است که  این برنامه متادیتای کاربران را از ایمیل ها، چت‌ها، فعالیت در شبکه های اجتماعی و غیره جمع‌آوری می‌کند و به این ترتیب اطلاعات مربوط به گذشته و آیندۀ افراد را به راحتی در اختیار می‌گیرد.

طبق اسنادی که اسنودن از MILKWHITE افشا کرده است، نیروهای پلیس اسکاتلند سالها به اطلاعات اشخاص دسترسی داشته‌اند که به احتمال زیاد این کار با مجوز وزرای دولت بوده است. اگر آنگونه که دولت بریتانیا می‌گوید از این برنامۀ سری اطلاع نداشته باشد، پای سرویس‌های اطلاعاتی بریتانیا به وسط می‌آید.

گرچه دولت بریتانیا مدعی دفاع از آزادی‌های مدنی شهروندان خود است اما اینگونه برنامه‌های سری، استراق سمع و جمع‌آوری اطلاعات محرمانه و خصوصی افراد بدون اطلاع آنان، خط بطلانی بر ادعای دولتمردان این کشور است.

انتهای پیام/

کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3...
ما را در سایت کرج نیوز | اخبار کرج | ورزش 3 دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : جباری karaj-news بازدید : 171 تاريخ : دوشنبه 31 خرداد 1395 ساعت: 8:51